آگهی جذب مترجم

قدیمارو یادتونه ؟ صبح زود از خواب بلند میشدیم میرفتیم دمِ دکه ی سر خیابون روزنامه میخریدیم با یک خودکار قرمز مینشسیم توی پارک و صفحه ی استخدام را باز میکردیم ، دور موردایی که فکر میکردیم به دردمون میخورن یه خط قرمز بزرگ میکشیدیم تا گمشون نکنیم. جالب اینجا بود با هرجاییم که تماس میگرفتیم میگفتن سابقه ی کاری داری ؟ و وای از اون روزی که سابقه ی کار نداشتی … حالا هی از تو اصرار و از اونا انکار که حتما باید سابقه ی کار داشته باشی . یه قسمت جالب دیگه ای هم وجود داشت : مثلا  آگهی میزدن ” شرکت ترجمه تخصصی ایرانیان نیازمند مترجمانی با سابقه ی کاری بالای ۲ سال هستند.” تماس میگرفتی میگفتی من ۱ سال و ۱۰ ماه سابقه کار دارم ، میگفتن نه حتما باید دو سال باشه ، حالا دیگه تو توی اون دو ماه که کم داری چی میخواستی یاد بگیری که نگرفتی تو تخصص من نیست.

یه جاییم که قبول میکردن بری برای مصاحبه ، وقتی میرفتی میرسیدی میدیدی کیلومتری صف وایستادن جلوی درش و شانسِ تو برای استخدام یک در میلیونِ . یک نصفه روزت میرفت و تا نوبت تو برای مصاحبه میرسید میگفتن شرمنده تایم ناهار و نمازِ لطفا برید ساعت ۲ تشریف بیارید ، او موقع بود که تو میموندی و یک لبخند ژکوندِ زیبا روی لبت .

روزگار ها گذروندیم تا رسیدیم به الانی عصر ماشینی شده. دیگه لازم نیست برای کار پیدا کردن صبح زود بیدار شیم بریم دم دکه ،لازم نیست صف های طولانی وایسیم برای مصاحبه ، یک دقیقه گوشیمونو برمیداریم و هزار تا اپلیکیشن که قسمت استخدام دارن و و درخواست ارسال رزومه از تلگرام . میگردی آگهی جذب مترجم  را پیدا میکنی، و تویی و یک رزومه ی آماده ی سیو شده در یادداشت های موبایلت.

سلام ، مترجم انگلیسی به فارسی هستم. دارای آیلتس ۷.۵ بدون سابقه ی کار. اما ترجمه  انگلیسی به فارسی را بسیار حرفه ای انجام میدم.

و در همان تلگرام جواب می آید : لطفا به قسمت استخدام مترجم در سایت ما مراجعه کنید و در آزمون شرکت کنید. در صورت قبولی کارشناسان ما با شما تماس میگیرند.

چند روز بعدش کارشناس تماس میگیره و میگه تو آزمون قبول شدی ، یک فایل نیازمند ترجمه برای شما ارسال میشود و این آغاز همکاری شما با دفتر ترجمه تخصصی ایرانیان هستش . فقط : خط قرمز موسسه ی ما عدم استفاده از ماشین های ترجمه هستش یه لحظه سکوت میشه و تو ذهنت میگی ” اینا از کجا میخوان بفهمن من ترجمه ی ماشینی انجام میدم یا نه ” ، جواب میدی : نه نه من اصلا نمیدونم ماشین ترجمه چی هست ، شما فایلو بفرستین خیالتون راحت. یک فایل ۲هزار کلمه ای میاد توی پنل کاربریت که بهت دو روز هم زمان ترجمه داده شده ، تو میری قشنگ تو گوگل ترنسلیت  و عملیات بسیار دشوارِ کپی پیست کردن و شروع میکنی و سر دو ساعت کار را ارسال میکنی برای موسسه و میگی : ببینید چقدر دستم تنده ! تو دل خودتم یه ایول چقدر من زرنگم میگی . به یک ساعت نرسیده از موسسه زنگ میزنن و به شما میگن : سلام کار ترجمه ی شما ارزیابی شده و ۱۰۰ % گوگل هستش. کار را از شما میگیریم و همکاری شما با موسسه ی ما به پایان میرسد. حالا تو میمونی و فکر به این که تایم همکاریت چقدر کوتاه بوده .

و در حالت عکس ، کارت را به بهترین شکل ممکن انجام میدی و جالبی کار اینجاست که حتی شما و کار فرما اصلا همدیگرو نمیبینید ، اما اتا وقتی کارت در حد قوانین اون موسسه باشه ، میتونی براشون کار کنی و حقوق بگیری .

این روزا کار کردن ها هم جالب شده ، نشستی توی خونت زیر باد کولر با یه لیوان آب میوه ی خنک و یه متن که ترجمه کردنش برات از زبون مادریت آسون ترِ و در مقابلش پول خوبی گیرت میاد.

سه شنبه 27 شهریور 1397
بؤلوملر :